Pages

Posted by Afiz Vox on Friday 26 August 2011



semalam awak tanya saya
"awak sayang saya tak?"
saya jawab. "sayang......"
awak tarik muncung
awak kata saya jawab tak ikhlas!


hari ni awak tanya lagi.
"kalau saya jadi bunga awak nak jadi ape?"
saya jawab "saya akan jadi tukang kebunnya."
awk merajuk lagi.
awak kata saya tak romantik !


hari ni besday awak
tapi saya terlupa.....
saya betul-betul tak sengaja
saya terlalu sibuk dengan urusan kerja
maafkan saya......


esok hari kekasih
awak ajak saya 'candlelight dinner' sama-sama
tapi saya ada meeting dengan client.....
sorry.....


saya dapat sms.
awak bagitahu kawan lama awak add awak kat fesbuk
saya buat biasa je.
kawan la.....saya tak marah pun
tapi sebenarnya saya cemburu sikit.
cuma saya taknak cakap je....


hari ni awak mintak izin keluar jumpa si dia
saya kata "nak buat apa?"
awak merajuk awak kata saya tak spoting...
baik lah....pergi lah....
saya tak ada hak nak halang awak....


masuk hari ni da seminggu awak menyepi
saya call awak dari minggu lepas
tapi satu pun awak tak angkat...
awak ke mana ?
saya risau tau tak ?


saya nekad.
hari ni saya datang rumah awak carik awak
mak awak kata awak takde
tapi saya nampak kasut awak.
sa,pai hati mak awak bohong saya.....


malam tu awak call.
awak mintak putus.awak kata awak nak bersama dengan si dia.
puas saya merayu tapi awak tetap nak pergi....
saya tak tau nak cakap macam mana lagi....


setiap hari saya perhati awak dari jauh
saya takut awak tersalah langkah
saya taknak si dia amik kesempatan kat awak.
saya sayang kan awak....
sama macam dulu...
tak pernah berubah....


hari ni saya dapat tahu awak eksiden
bergegas saya ke hospital.
doktor kata mata awak tersusuk kaca..
awak dah tak boleh melihat..
ya Allah, sedih nya saya...


boyfren awak hilang entah ke mana
mungkin dia tak suka girlfren buta
tapi tak mengapa...
awak jangan sedih ya?
kan saya ada?.......


doktor kata mata awak perlukan penderma..
pembedahan pun agak menelan belanja
maafkan saya, awak...
duit titik peluh selama ni utk mengahwini awak
terpaksa saya guna utk pembedahan mata awak...
saya nak awak sembuh....


hari ni awak dah boleh melihat..
syukur lah...lega hati saya...
saya harap lepas ni awak hati-hati,
saya dah tak dapat nak jaga awak lagi...


ya.memang saya tak romantik.
memang saya selalu pelupa.
memang saya selalu banyak kerja...
tapi percaya lah...
sayang nya saya pada awak...
lebih dari segala-galanya.....


"ia cuma mengambil masa seminit untuk
jatuh hati pada seseorang,satu jam untuk
menyukai seseorang, satu hari untuk 
menyintai seseorang tetapi ia mengambil
masa panjang hidup untuk melupakan
seseorang"


Hafiz Halim
2011 Copyright Reserved


{ 7 Komen... read them below or add one }

nur fatinah mohammad shariff said...

sedihnyerr~ :'(
nak nangis rasenyer...

Afiz Vox said...

hehehe, biasa la tu, lumrah dunia suma tu :)

Encik KOKO said...

sedih doh!

Efa Nur said...

ayat-ayat cinta ^^

http://efagurlz.blogspot.com/2011/09/ayat-ayat-cinta.html :)

Ninie said...

Awk creative poet!!! Serious!!! Tp sy x pandai sgt nk wat poem melayu...dulu masa skolah buat gak...ada satu pasal 'suami'...hoho. x post, sbb takut x best. Nati kiter post entry, kita tag awk . n awk jd sifu sajak kiter ek! Hahaha Thanks!!!

Afiz Vox said...

hehehehe.leh je awk pun leh jd kreatif nnt :)

Mellyana Sara said...

tears drop down. :') susah untuk temui lelaki persis begitu. hee!